August 17, 2008

Jalan2 cari Pasal..- Kuching

yeahhh..
tanggal 08-08-08..
terbanglah aku kekuching utk hadiri majlis perkahwinan
En.Azam dan Puan Edda..
dan sesambil tu..jenjalan la aku
ala2 tourist la kira..hukhuk..

Bersama2 lah kita nikmati cerita bergambar
spt dibwh ini..terima kasih..

yeahhh!!

Antara tempat Tourist akan bergambr kalo ke kuching..hehe..

Yg nie plak..kira cam Dewan Parlimen laa..time nie still under construction..lawa gile!

Yg nie plak antara Bazzar terbesar dlm bandar kuching..iaitu kat 'Waterfront'..haruslah rambang mata kalo masuk kecnie..memacam ada..!

Nie antara peninggalan sejarah.kalo x silap aku..tmpt nie dibina sempena James Brooke.betulkan aku kalo salah.. :)

Ini pintu gerbang yg nak pegi ke china town..kalo x silap aku..ia menuju ke 'Carpenter Street.' :)

Bangunan2 peninggalan lama..

Bangunan lama lg..this pic taken by Mydada.. :)

Yg nie plak..deretan kedai souvenir dpan 'waterfront'.haruslah org bershopping aku menembak..tembakkk!!yeaaa

Kedai souvenir lg..memacam ada..haa..tgk dpn kdai tu ada jual kek lapis lg..xyah nak pegi jejauh..dedepan tu jerk.. heheh

Kopi fames kdai Haji Salleh kat Satok..

Haa..this's ma favourite! 'Mee Kolok' series sedap gile..dianye mee cam maggi..lg halus kot..yg best nya ttg mee ni..dianya Sup..pergghhh!!sesapa yg ke kuching..jgn lupa cuba!

Nie selepas da masuk lam perut aku.. :)

Sunset nie kitorg amik time lepas shopping..pic ni amik kat depan 'Waterfront'..serius lawa gile kalo petang..best!

Sunset lg..dis pic also taken by Mydada..da hebat arr skang?hehehe

So,apalg..
tempahlah tiket skang..terbanglah kamu kesana..hehe
Cuti2 malaysiaa.~~

8 comments:

Unknown said...

saya mmg hebat.
sila muntah di luar monitor.

hahaha.

syg,it's James Brooke.not Brooks.
eh,btul ker tempat sempena James Brooke?
memandai jek.
tapi takper.
yg penting...

"dia cakap saya hebat!hebat!!!!!!!!!!"

*pengsan

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
JD-Kiss said...

chadachada: oh ye ke?hehe..nanti nak edit balik..hehehehe..


hebat ke?hehehe..

MOLY said...

tak penah lagi sampai Kuching ...
jumpa kucing selalu ade laaa

TokNabe said...

Memang nice pics. Sarawak satu je tempat sy belum sampai lagi. Ish... bila nak pi ni....

JD-Kiss said...

lily.lulu : hahahaha..jumpe kucing slalu eyh?

kuching kalo nak kira..biasa2 je..tp leh buat kita nak pegi kali ke-2..heheh


toknabe:x penah?kena penah laa..bwk anak jenjalan..hehehe

Signorina Syima said...

minggu depan nak pergi sana yeay!!!

eh naik belon hari khamis ni - 280808.

20 hari lepas u ke sana.. tapi i tak de kamera mahal nak tangkap gambar cantik2 kat sana...

JD-Kiss said...

phatabulous :ye ke??waaaa..g honeymoon ke?hheehe..

alaaa..nie pun pakai camera fon je..hehe..ok ape.. :)

.